Dagboek

De klok van onze reislokaties

De tijd en datum in geslecteerd land!

Naar de homepage NIEUW!!! Foto's zoeken op onderwerp.

De eerste
week...
... thuis:
Na een paar dagen geacclamatiseerd te zijn bij mijn vader in Amsterdam gaan we naar ons ...
7 mei 2003
Hong Kong - Amsterdam:
We stijgen op en krijgen nog een hapje voor het slapen gaan. Toch raar, om 1 uur 's nachts ...
6 mei 2003
Bangkok - Hong Kong:
Redelijk uitgerust worden we wakker. Het was bloedheet vannacht en de lakens zijn ...
5 mei 2003
Bangkok:
We worden wakker op de laatste echte dag in Thailand, maar voor ons gevoel is het al ...
4 mei 2003
Bangkok:
The day after, en voor ons de één na laatste dag. Ik word een beetje weemoedig ...
3 mei 2003
Bangkok:
Tja, vandaag gaat mijn vader naar huis. Maar denk maar niet dat we er een rustige dag van ...
2 mei 2003
Bangkok:
De wekker doet zijn best al om zes uur deze ochtend. Het lukt hem om ons uit onze dromen ...
1 mei 2003
Bangkok:
We zouden vandaag naar The Grand Palace gaan, maar omdat de entree nogal ...
30 april 2003
Ao Nang - Bangkok:
Als we rond de klok van zevenen wakker worden zijn we de laatste van de coupe. Nog een ...
29 april 2003
Ao Nang - Bangkok:
We hebben gisteren de nachttrein van half tien geboekt van Surat Thani naar Bangkok. Om ...
28 april 2003
Ao Nang:
We gaan rond het middaguur weer naar het zwembad. Het is nu aanmerkelijk drukker dan ...
27 april 2003
Ao Railey - Ao Nang:
Ons motto voor vandaag: wij zijn op vakantie en we hebben geen haast. What else is ...
26 april 2003
Ko Phi Phi - Ao Railey:
We verlaten Phi Phi vandaag en we hebben min of meer besloten dat we hier niet meer ...
25 april 2003
Ko Phi Phi:
Vandaag staat in het teken van zon, zee, strand en snorkelen. We lopen naar Moo ...
24 april 2003
Ko Phi Phi:
Om zeven uur staan we naast ons bed. Een onmenselijke tijd in de vakantie, want zo noemen ...
23 april 2003
Ko Phi Phi:
Na de actieve avond van gisteren vinden we dat het tijd is voor de broodnodige rust. Die rust ...
22 april 2003
Krabi - Ko Phi Phi:
We nemen de boot van 14:00 uur naar onze volgende favoriet: Ko Phi Phi. Maar eerst gaan ...
21 april 2003
Chaloklam - Krabi:
Na een ritje van 20 minuten komen we bij de pier van Tongsala, de havenplaats van Ko Pha ...
20 april 2003
Chaloklam:
Plannen zijn er genoeg voor deze dag. We wilden naar Ko Ma gaan om te snorkelen en een ...
19 april 2003
Haad Why Nam - Chaloklam:
Op naar het volgende strand. Van onze Nederlandse vrienden hebben we een adresje gekregen ...
18 april 2003
Haad Why Nam:
In verband met de tijd die ons nog rest in Thailand (mijn vader gaat op 3 mei terug en wij ...
17 april 2003
Haad Why Nam:
Ja, wat doe je na een dag van 24 uur en 3 uurtjes slapen. Weinig. In de prettige atmosfeer...
16 april 2003
Lamai - Haad Why Nam:
Zie de volle maan schijnt door de palmbomen. Het is vandaag volle maan en in Ko Pha Ngan ...
15 april 2003
Lamai:
Vol verwachting klopt ons hart. Eindelijk is het dan zo ver; mijn vader komt vandaag naar ons ...
14 april 2003
Lamai:
En na zo een enthousiaste dag komt meestal een wat rustigere. En dat klopt. We hangen ...
13 april 2003
Lamai:
Gelukkig nieuwjaar! De beste wensen. Geloof het of niet, maar dat is wat we vandaag ...
11 april 2003
Lamai:
We mochten de motor 24 uur houden, dus vandaag gaan we er met de motor op uit. De ...
10 april 2003
Lamai:
Het is goed te merken dat we weer aan het strand zijn; de dagen beginnen alweer op ...
9 april 2003
Lamai:
En dat is goed te merken ook. Het was een latertje vannacht en ik heb nu dorst, dat is meestal ...
8 april 2003
Bangkok - Lamai:
Ook de nacht is als een razende voorbij gevlogen. Ik heb zowaar prima geslapen. Dat leer je ...
7 april 2003
Bangkok - Lamai:
Na een ochtend en middag van laatste inkopen doen en genieten van de ranzige hap westers ...
6 april 2003
Dhaka - Bangkok:
Geheel heelhuids komen we aan in Bangkok. De reis is soepel verlopen, hoewel ik vraagtekens ...
5 april 2003
Kathmandu - Dhaka:
Zo, ik voel me prima en we hebben allebei enorm veel zin om weg te gaan. Toch komt ...
4 april 2003
Kathmandu:
De ervaring heeft mij geleerd om maar weer rustig te beginnen. Ik neem echter een heel ...
3 april 2003
Kathmandu:
Deze dag wordt voor mij al vroeg druk. Van half zes tot zeven uur zit ik bijna ...
2 april 2003
Kathmandu:
Gisteravond is toch eigenlijk wel gezellig geworden. We kwamen Rene en Lars tegen bij Tom ...
1 april 2003
Patan - Kathmandu:
Nee, dit is geen geintje. Als ik wakker word voel ik het al, het weeïge gevoel in mijn maag ...
31 maart 2003
Patan:
Daar is er weer één, zo een nietstoevoegende dag. De ochtend wordt ingevuld met het ...
30 maart 2003
Kathmandu - Patan:
Deze dag hebben we tot reisdag bestempeld. We gaan na een zeer ontspannen ontbijt, waar we ...
29 maart 2003
Kathmandu:
Na een mislukte poging tot uitslapen zitten we even na 10en aan de ontbijttafel. Ik heb ...
28 maart 2003
Kathmandu:
Het wordt vandaag weer een wandeldag. Als de dag ten einde is hebben we elf kilometer te ...
27 maart 2003
Kathmandu:
Lekker uitgerust worden we wakker. In het reisboek staan een paar korte wandelingen, we ...
26 maart 2003
Pokhara - Kathmandu:
We gaan weer afscheid nemen van het Annapurnagebied. Helaas, maar aan alle dingen komt ...
25 maart 2003
Pokhara:
Na gedane arbeid is het goed rusten. Wij doen dat in Pokhara, en we doen dan ook niets meer ...
24 maart 2003
Tatopani - Pokhara:
Er moet weer gewerkt worden. Iedereen gaat vandaag weer op pad, en wij zijn de ...
23 maart 2003
Tatopani:
We hebben alle tijd van de wereld, want we hoeven vandaag nergens naar toe. Ondanks dat ...
22 maart 2003
Ghasa - Tatopani:
De dag begint bewolkt. We besluiten in de eerste instantie om nog maar in dagje in ...
21 maart 2003
Larjung - Ghasa:
Vanaf Larjung verloopt het eerste gedeelte van de wandeling door een droge rivier. We ...
20 maart 2003
Marpha - Larjung:
Een lekker ontbijtje (pap met appel) bij het lieve vrouwtje van het guesthouse en dan gaan we ...
19 maart 2003
Jomsom - Marpha:
Als ik wakker ben kijk ik naar mijn knie. Het lijkt wel iets beter te gaan, maar hij is nog steeds ...
18 maart 2003
Jomsom:
Als ik wakker wordt merk ik het al, het is geen goed idee om vandaag alweer verder te ...
17 maart 2003
Jharkot - Jomsom:
Zonder wekker wordt Kerstin om kwart over zes wakker en meldt mij 10 minuten later dat ze ...
16 maart 2003
Jharkot:
Om kwart over acht word ik wakker. Ik doe even een snelle veiligheidscontrole langs de ...
15 maart 2003
Kagbeni - Jharkot:
Een nieuwe dag, een nieuwe uitdaging. Nadat we 45 minuten op ons ontbijt gewacht hebben ...
14 maart 2003
Jomsom - Kagbeni:
We houden ons slaapritme vast, om half zeven gaat de wekker. Na een stevig ontbijt gaan ...
13 maart 2003
Pokhara - Jomsom:
We raken al gewend aan het vroege opstaan; kwart over 6 staan we op het vliegveld. Het is ...
12 maart 2003
Kathmandu - Pokhara:
Kwart voor zes gaat de wekker. Even heb ik het gevoel dat ik naar m'n werk toe moet, maar ...
11 maart 2003
Kathmandu:
We hebben gisteren met Douglas afgesproken dat we elkaar ontmoeten rond etenstijd, rond ...
10 maart 2003
Dhaka - Kathmandu:
Lekkere bedden, dat dan weer wel. Goed ontbijt, dat ook, en mooi uitzicht over ...
9 maart 2003
Bangkok - Dhaka:
Daar zitten we dan aan het ontbijt. Voor het eerst sinds lange tijd voelen we weer ...
8 maart 2003
Bangkok:
De beslissing is genomen, definitief! We gaan naar Nepal. Eerst was het toch nog even ...
6 maart 2003
Ayutthaya - Bangkok:
Het binnenlandschap in de buurt van Bangkok schiet aan mij voorbij als een levend ...
5 maart 2003
Ayutthaya:
Ayutthaya.... stad van ruinetempels, eeuwenoude cultuur, en... hitte ...
4 maart 2003
Chiang Mai - Ayutthaya:
Nou ja, blijd... Slaapgebrek, ongemak voornamelijk door die grote rot tas, en hitte maken ...
3 maart 2003
Chiang Mai - Ayutthaya:
Wat een suffe dag. Vanavond om half 10 gaan we op de trein naar Ayutthaya, voormalige ...
1 en 2 maart 2003
Chiang Mai:
Nou kan ik u wel vervelen met ellelange verhalen over spullen kopen, lekker eten en ...
28 februari 2003
Chiang Mai:
Chiang Mai staat ook in het teken van spullen kopen, souvenirs wel te verstaan. Eindelijk ...
27 februari 2003
Chiang Mai:
Als we de kamer uitlopen staat er een schitterende motor voor de deur te pronken en ...
26 februari 2003
Pai -Chiang Mai:
Het is weer zo ver om weer te gaan. We wachten op de bus, maar besluiten ondertussen ...
25 februari 2003
Pai:
Deze dag drijgt het zelfde te verlopen als de dag er voor: uitslapen, relaxen bij het ...
24 februari 2003
Pai:
En slaap inhalen doen we, we worden pas tegen twaalven wakker. Het slome van de ...
23 februari 2003
Pai:
Om een uur of 6 zie ik vanuit mijn koude bed een gloed van licht aan de horizon. Zon = ...
22 februari 2003
Pai:
Dit is een dag, die je normaal alleen in films ziet. Dit is een dag, die wordt bezongen ...
21 februari 2003
Pai:
Het is gebleken dat er bij ons guesthouse ook trektochten georganiseerd worden. We ...
20 februari 2003
Pai:
We worden vandaag niet wakker. Dat wil zeggen, geestelijk niet wakker. We blijven de ...
19 februari 2003
Chiang Mai - Pai:
Na het wakker worden eerst de motor nog even terugbrengen. Gisteravond waren ze al ...
18 februari 2003
Chiang Mai:
We hebben de motor lekker nog een dagje gehouden want we gaan vandaag (weer) naar ...
17 februari 2003
Chiang Mai:
SPORTEN!!!!!!! Dat is wat ik vandaag wil en zal doen. Op een paar schamele oefeningen in ...
16 februari 2003
Chiang Mai:
Het was gisteravond dus nogal gezellig geworden en we zijn er dus niet vroeg uit maar ...
15 februari 2003
Chiang Rai - Chiang Mai:
Toch een verkwikkend slaapje gehad op het kneppelharde bed en na een nog ...
14 februari 2003
Pakbeng - Chiang Rai:
De boot vertrekt om 7 uur en keurig op tijd zijn we aanwezig. Alleen de kapitein vindt ...
13 februari 2003
Luang Prabang - Pakbeng:
Ik zou deze dag 'roerloos op de Mekong' kunnen noemen, zoals een medereiziger mij ...
12 februari 2003
Luang Prabang:
Ja, wat doe je als je voor je gevoel alles al gezien hebt? Dan ga je fietsen. We huren ...
11 februari 2003
Luang Prabang:
Tsja, in de stad van tempels kom je natuurlijk niet onder een culturele rondwandeling uit en ...
10 februari 2003
Luang Prabang:
Na een gezamelijk ontbijt gaan we richting rivier om een bootje te charteren. Dit lijkt ...
9 februari 2003
Vang Vieng - Luang Prabang:
Zoals het ervaren reizigers betaamd zijn we precies op tijd klaar met het ochtendritueel voor ...
8 februari 2003
Vang Vieng:
Tijd voor de grotten. Naast dobberen, is dit de andere highlight van Vang Vieng. Er ...
7 februari 2003
Vang Vieng:
Ook in ons nieuwe guesthouse hoor je overal om je heen kippen en vooral hanen kraaien. Ze ...
6 februari 2003
Vang Vieng:
Gisteren zijn we op zoek gegaan naar een ander guesthouse. Het eerste wat we ...
5 februari 2003
Vientiane - Vang Vieng:
Eindelijk checken we uit. We zijn veel langer gebleven dan de bedoeling was, maar ...
4 februari 2003
Vientiane:
We doen vandaag een nieuwe poging om het museum en de tempel te bezoeken. Het loopt ...
3 februari 2003
Vientiane:
Het was de bedoeling om vandaag eens rustig wakker te worden en dan een museum en ...
2 februari 2003
Lekker uitslapen.
Een beetje eten.
1 februari 2003
Vientiane:
Na het ontbijt huren we 2 fietsen. Het is wel weer even wennen. Eerst de fiets. De laatste ...
31 januari 2003
Nong Khai - Vientiane:
Het is al licht als we wakker schudden. Al snel wordt het ontbijt gebracht. Twee ...
30 januari 2003
Bangkok - Nong Khai:
Poging 2 om weg te komen uit Bangkok. Gister is ons beloofd dat vandaag alles goed zou ...
29 januari 2003
Bangkok:
Vandaag gaan we Bangkok weer verlaten, maar voor het zo ver is hebben we nog een ...
28 januari 2003
Bangkok:
Gefeliciteerd! Weer een jaartje ouder, en reiswijzer zullen we maar zeggen.
27 januari 2003
Chantabury - Bangkok:
Om half 6 gaan we er maar uit. Kwart voor 7 gaat er een bus, en we hopen dat we met die ...
26 januari 2003
Trat - Chantabury:
We pakken de bus van half 2 naar Chantabury. Een uurtje later komen we daar aan op ...
25 januari 2003
Trat:
Kwart voor 6 in de morgen gaat de bus vanuit Trat naar de grens met Cambodja. 8 Uur komt ie ...
24 januari 2003
Trat:
En we noemen hem: regeldag. De laatste dingetjes inslaan, emailen, verslagen ...
23 januari 2003
Ko Chang - Trat:
Het is dan toch zo ver gekomen; we gaan Ko Chang verlaten. De gesprekken die we gevoerd ...
21 januari 2003
Ko Chang:
Ik word als eerste wakker, of was ik nou nog wakker. Ik weet het niet, wat ik wel weet is ...
20 januari 2003
Ko Chang:
Het leek weer een heerlijke dag te worden als alle anderen. We wilden vandaag nog 1 dagje ...
19 januari 2003
Ko Chang:
We willen vandaag wat meer van het eiland zien en we gaan dat op de motor doen. Nou ja ...
18 januari 2003
Ko Chang:
Vandaag een serieuze kater! Zooo hé, niet te kort. Trouwens, iedereen van het groepje die ...
17 januari 2003
Ko Chang:
We hebben er weer een nieuwe hobby bij. Alsof we het nog niet druk genoeg hebben met ...
16 januari 2003
...
14/15 januari 2003
Ko Chang:
Deze 2 dagen verlopen tamelijk rustig. We zitten de hele dag op 't strand met een verrukkelijke ...
13 januari 2003
Ko Chang:
Om 11 uur zitten we gebroken aan het ontbijt, Henk is weer eens gaan checken of er misschien ...
12 januari 2003
Ko Chang:
Deze dag is de eerste in de reeks die voor mij nogal vervelend worden, ik krijg namelijk een ...
11 januari 2003
Ko Samet - Ko Chang:
Op de onmenselijke tijd van half 7 'smorgens staan we op en we staan keurig op tijd bij de ...
8 en 9 januari 2003
Ko Samet:
Het is ochtend, de wekker gaat. Vraag me niet waarom. Eigenlijk gaat ie ook helemaal niet...
7 januari 2003
Ko Samet:
Onze eerste volle dag op het eiland. Na het ontbijt op het nu kleine strand (het is ...
6 januari 2003
Bangkok - Ko Samet:
Naar Ko Samet! Hier hebben we ons op verheugd zeg, lekker naar het strand, zee, zon en ...
5 januari 2003
Bangkok:
Om 6 uur rinkelt de wekker want om 7 uur gaan we naar de 'Floating Markets'; een ...
4 januari 2003
Bangkok:
Cultuur, daar ontkom je hier niet aan. Sinds we in Darwin voor het eerst naar een ...
3 januari 2003
Bangkok:
Het ontbijt deze ochtend duurt een beetje lang. We nemen het er lekker van. In de ...
2 januari 2003
Hong Kong - Bangkok:
11 Uur is een mooie tijd om op te staan. Eigenlijk is het al 4 uur 'smiddags. Onze ...
1 januari 2003
Wist u dat nieuwjaarsdag:
- Luid en duidelijk gevierd wordt door de HongKongnaren door ...
31 december 2002
Hong Kong:
Uitslapen, dat is het thema van deze ochtend, en dat gaan we dus ook doen. Henk ...
30 december 2002
Sydney - Hong Kong:
En het is wreed! Half 6 staan we wankelend op en vechten ons door de slaap heen. We ...
29 december 2002
Auckland - Sydney:
Dit zijn geen gezonde tijden om op te staan. 2 Uur staan we naast ons bed. Als we ...
28 december 2002
Auckland:
De laatste dag dat we in Auckland en ook in Nieuw Zeeland zijn. We doen lekker ...
27 december 2002
Auckland:
Na een beetje uitgeslapen te hebben kom ik er achter dat ik mijn bril in de ...
26 december 2002
Paihia - Auckland:
2e Kerstdag, maar dat noemen ze hier 'boxing day'. Na het ontbijt vertrekt ...
25 december 2002
Paihia:
1e Kerstdag. We gaan 'smorgens vroeg op, want we gaan weer naar het ...
24 december 2002
Paihia:
'sMorgens word ik wakker op de kleine camping van allerlei actieve mensen. Het is ...
23 december 2002
Auckland - Paihia:
We moeten eerst de tickets opnieuw laten uitprinten i.v.m. een wijziging in ...
22 december 2002
Kuaotunu - Auckland:
Een rijdag, zo kunnen we deze dag achteraf wel noemen. We verlaten de ...
21 december 2002
Tairua - Kuaotunu:
Vandaag wordt een strandendag. Of het nou het prachtige witte strand is ...
20 december 2002
Bowentown - Tairua:
Een ontspannen dagje. We rijden weinig en doen weinig. De enige activiteit is ...
19 december 2002
Taupo - Bowentown:
Deze dag begint net als die van gisteren, alleen nog een half uurtje vroeger. Om ...
18 december 2002
Taupo:
Lekker uitslapen. Ja, dat was het plan voor vandaag. Helaas is dat niet ...
17 december 2002
Whakapapa - Taupo:
Het is vandaag, net als gisteravond, mistig. De wolken hangen te laag om ...
16 december 2002
Omaka - Whakapapa:
Op de weg naar 'Lake Taupo' ligt een berggebied met verschillende vulkanen. Dat ...
15 december 2002
Wellington - Omaka:
Ok, we gaan dus verder vandaag, maar waar heen? Kerstin vindt in de ...
14 december 2002
Picton - Wellington:
Ronduit beroerd, dat is de camping achteraf. Onze tent staat 3 meter van de ...
13 december 2002
Motueka - Picton:
Het is tegen de morgen eindelijk droog geworden en de zon schijnt nu ...
12 december 2002
Pohara - Motueka:
We gaan precies volgens planning weg, om 10 uur. Het is maar een paar ...
11 december 2002
Hanmer Springs - Pohara:
Tsja, over sommige dagen kun je lang lullen en over sommige dagen kun je ...
10 december 2002
Hanmer Springs:
... en rust wordt het:
12 uur: ...
9 december 2002
Hokitika - Hanmer Springs:
Nog voordat ik uit bed ben klimt Kerstin al over me heen naar buiten. Dit is een ...
8 december 2002
Wanaka - Hokitika:
Kerstin is niet helemaal lekker. We rijden rustig aan langs de Haast pas ...
7 december 2002
Te Anau - Wanaka:
Maar ook aan te gekke dagen komt weer een eind. Niet getreurd, we hebben ...
6 december 2002
Te Anau en Milford Sound:
Regen, regen, regen, wat een zeikweer. Maar ja, aan deze kant (westkant) heb ...
5 december 2002
Invercargill - Te Anau:
Tijd om weer eens de benen te strekken in de sportschool, leuk om ook qua ...
4 december 2002
Papatowai - Invercargill:
Het valt niet mee om de tent uit te komen. De muskieto's zijn kennelijk gek ...
3 december 2002
All Day Bay - Papatowai:
We gaan om een uurtje of 11 van start vanuit het heerlijke hostel waan we ...
2 december 2002
All Day Bay:
Even een samevatting van deze wel zeer ontspannen dag: ...
1 december 2002
Omarama - All Day Bay:
Het is zondag en dus doen we lekker rustig aan met uitslapen en ...
30 november 2002
Lake Tekapo - Omarama:
Eerst maar eens de ouders bellen. Na een verkwikkend gesprek begeven we ...
29 november 2002
Arthur's Pass - Lake Tekapo:
We dachten dat we zonder wekker wel vroeg wakker zouden zijn, maar we ...
28 november 2002
Christchurch - Arthur's Pass:
Vanuit het hostel is er een huurauto geregeld en dat is hartstikke goed want ...
27 november 2002
Christchurch:
Lekker uitgeslapen na deze hectische dagen, wat hebben we het toch weer ...
26 november 2002
Sydney - Christchurch:
Ons vliegtuig vertrekt om 12 uur dus zijn we vroeg op de benen en het laatste ...
25 november 2002
Sydney:
Het is een vroegertje vandaag. Voor de auto een pink slip halen; het bewijs dat ...
24 november 2002
Sydney:
Het is bloedheet in Sydney en 'smorgens kan je dat al goed merken, ik rol zwetend ...
23 november 2002
Sydney:
Voor de zoveelste keer geslapen in de garage van the Castle, we hebben ...
18 november 2002
Sydney:
We hopen vandaag wat van David te horen over onze toekomstige verblijfplaats....
17 november 2002
Moss Vale - Sydney:
Na een paar golfballetjes geslagen te hebben op onze camping gaan we op ...
16 november 2002
Canberra - Moss Vale:
Voor we vertrekken móeten we nog langs het parlementsgebouw. Australie wordt ...
15 november 2002
Canberra:
Lekker relaxt wakker worden en ontbijten. Vandaag gaan we de toerist uithangen en ...
14 november 2002
Cooma - Canberra:
De temperatuur is onverwacht aangenaam deze morgen. Ondanks dat we op ...
13 november 2002
Cowes - Cooma:
Na een onwennige nacht slapen, voor het eerst weer een hele nacht in de ...
Reisverslag-
12 november 2002
Melbourne - Cowes:
Vertrekdag uit Melbourne. We nemen afscheid van ons lekkere hosteltje waar ...
11 november 2002
Melbourne:
Weer zo één, een rustige dag. We blijven in het hostel, want dat ...
10 november 2002
Melbourne:
Een dagje rustig aan. We gaan naar de botanische tuinen, maar eerst even ...
9 november 2002
Melbourne:
We komen weer om 1 uur beneden vanuit onze nu 2-persoons kamer. De mensen die ...
8 november 2002
Melbourne:
Hoe we het gedaan hebben weet ik niet, maar rond enen komen we pas uit ...
7 november 2002
Melbourne:
Het lijkt ons een lekker dagje om eens bij het strand van Melbourne te gaan ...
6 november 2002
Melbourne:
De zoektocht naar werk lijkt goed te beginnen. We vragen info bij het hostel en ...
5 november 2002
Melbourne:
Het was toch wel erg voeg vanmorgen, dus we slapen lekker uit. Het schijnt zo ...
4 november 2002
Ballarat - Melbourne:
Koud, koud en nog eens een keer koud. Het wordt tijd om de bescherming van de ...
3 november 2002
Lorne - Ballarat:
Ons reisdoel voor deze dag ligt in het binnenland. We verlaten de kust en ...
2 november 2002
Apollo Bay - Lorrne:
We worden pas wakker om een uurtje of half 10 10 uur. Dat is al een slecht ...
1 november 2002
Warrnambool - Apollo Bay:
We arriveren rond het middaguur bij de 'Great Ocean Road', en great is ie. Hij ...
31 oktober 2002
Mount Gambier - Warrnambool:
Als het goed is ben ik de eerste, maar dat klopt maar gedeeltelijk. Ik kan vandaag ...
30 oktober 2002
Tanunda - Mount Gambier:
Dit wordt weer een reisdagje. We gaan minder rijden dan de laatste reisdagen ...
29 oktober 2002
Tanunda:
Lekker laat wakker worden en rustig aandoen. Dat is wel het voordeel van een ...
28 oktober 2002
Tanunda:
10 Uur opgestaan, zal wel komen door dat uurtje wat ze van ons gepikt hebben door ...
27 oktober 2002
Melrose - Tanunda:
Jahaa, de dagen vliegen nog steeds voorbij. Het is ongelofelijk, maar het is alweer ...
26 oktober 2002
Coober Pedy - Melrose:
Brrrr, weer koud. Kep toch moeite met wennen aan die kou hoor. Het is nog ...
25 oktober 2002
Yulara - Coober Pedy:
Het is eindelijk gelukt hoor. We staan voor 6-en bij Uluru. De zonsopgang is ...
24 oktober 2002
Yulara:
We komen aan bij Ayers Rock (Uluru). Eigenlijk is Uluru het puntje van een ...
23 oktober 2002
Yulara:
Half vijf. De wekker gaat niet. We zijn er achter gekomen dat we dat toch niet ...
22 oktober 2002
Alice Springs - Yulara:
Pfoe. Toch weer om 9 uur wakker. Kort nachtje geweest, maar toch redelijk ...
21 oktober 2002
Alice Springs:
Tijd voor een broodnodig cultureel dagje. We hebben een boekje met ...
20 oktober 2002
Alice Springs:
Een dagje rust en even een blik in de omgeving van Alice. A ligt tussen de ...
19 oktober 2002
Wycliffe - Alice Springs:
Zoals gezegd, weer vroeg uit de veren. Alice Springs ligt in het verschiet en we ...
18 oktober 2002
Mataranka - Wycliffe:
6 Uur gaat de wekker. Tegen half 7 komen we pas ons nestje uit, het valt toch ...
17 oktober 2002
Jabiru - Mataranka:
Het besluit om nog een dagje bij het heerlijke zwembad te blijven hangen ...
16 oktober 2002
Darwin - Jabiru:
Ons vertrek uit Darwin staat alweer op de stoep. Ongelovelijk zoals de tijd ...
15 oktober 2002
Darwin:
Cultuur, dat is wat er vandaag gaat gebeuren. We gaan namelijk naar een ...
13 oktober 2002
Darwin:
Zoals gezegd, naar de kerk. Het is toch nog wel erg vroeg, maar vooruit met de ...
12 oktober 2002
Darwin:
Laat ik je dit vertellen, heb geen kater in dit klimaat, zowel, dan heb je een ...
11 oktober 2002
Batchelor - Darwin:
He he, vandaag zullen we in Darwin aankomen, hebben we er toch nog een ...
10 oktober 2002
Katherine - Batchelor:
Na een verrukkelijke warme nacht worden we weer lekker zwetend wakker en zijn ...
9 oktober 2002
Katherine:
We glijden uit ons bedje aan het begin van een zeer warme dag, het gaat vandaag ...
8 oktober 2002
Mataranka - Katherine:
We doen deze ochtend rustig aan, want we hoeven maar 100 kilometer te rijden ...
7 oktober 2002
Tennant Creek - Mataranka:
In Tennant Creek ff het bandje gefixt en on the road maar weer. We wilden in ...
6 oktober 2002
Mt. Isa - Tennant Creek:
Mt. Isa dag 2 begint bij het 'Underground Museum'. Dit museum laat zien hoe het ...
5 oktober 2002
Karumba - Mt. Isa:
Vroeg uit de veren, want vandaag hebben we een lange rit in het vooruitzicht. En ...
4 oktober 2002
Georgetown - Karumba:
We gaan weer op pad. Vandaag rijden we de eerste paar honderd km over een ...
3 oktober 2002
Ellis Beach - Georgetown:
Weg van de oostkust, toch wel eindelijk want we willen wel eens wat anders zien dan ...
2 oktober 2002
Cape Tribulation - Ellis Beach:
Er komt een ommekeer in onze reisroute; we gaan weer terug naar Ellis Beach ...
1 oktober 2002
Cape Tribulation:
Heerlijk niet uitgeslapen komen we ons auto/bed uit. Wandelen staat op het ...
30 september 2002
Wonga Beach - Cape Tribulation:
3 MAANDEN!!! We zijn al 3 maanden onderweg vandaag. Als we nadenken over ...
29 september 2002
Wonga Beach:

Wordt ik wakker, zit ik tegen een stel halve zolen aan te kijken, enfin vandaag is de dag ...
28 september 2002
Port Douglas - Wonga Beach:
Vroeg wakker worden, ik weet niet waarom. Voor achten sta ik onder de ...
27 september 2002
Ellis Beach - Port Douglas:
Ik begin deze dag in een wat bedrukte stemming, mijn oom wordt vandaag begraven ...
26 september 2002
Ellis Beach:
De zon is erg heet vandaag, gelukkig is er op het strand een mogelijkheid om in de ...
25 september 2002
Trinity Beach - Ellis Beach:
Vandaag was er weer zo één, een lekker relaxt dagje. We zijn eerst nog wat op ...
24 september 2002
Cairns - Trinity Beach:
Heerlijk geslapen. Het bed in onze trouwe vierwieler begint steeds lekkerder te ...
23 september 2002
Mission Beach - Cairns:
Het hoogtepunt van menig reiziger aan de oostkust van OZ, zeker als je Japanner ...
22 september 2002
Mission Beach:
Eerst een zondagmarktje opgegaan, slenteren langs 5 kraampjes en 3 stalletjes ...
21 september 2002
Mission Beach:
Het luie zweet eruit gewerkt in The Gym, die ik helemaal voor mezelf alleen had...
20 september 2002
Magnetic Island - Mission Beach:
Vertrek naar Mission Beach, dit hebben we gisteravond besloten i.p.v. direct naar ...
19 september 2002
Magnetic Island Foto's
18 september 2002
Magnetic Island:
Om 7:30 gaat de wekker, we gaan snorkelen in het Great Barrier Reef!!! We hebben ...
17 september 2002
Townsville - Magnetic Island:
De verjaardag van onze beide moeders en Magnetic Island staat vandaag op ...
16 september 2002
Airlie Beach - Townsville:
Op naar het stadje Townsville, vertrekplaats naar Magnetic Island. Eerst even ...
15 september 2002
Whitsunday Islands - Airlie Beach:
Wederom vroeg uit de veren. Ik; geen kater en nergens last van. Ik ben echter ...
14 september 2002
Whitsunday Islands:
We worden wakker gewiegd. Het eerste wat ik doe is lekker op het dek zitten in m'n ...
13 september 2002
Airlie Beach - Whitsunday Islands:
Vandaag zouden we volgens de berichten moeten beginnen aan onze zeiltrip ...
12 september 2002
Airlie Beach:
... begint rustig, even de omgeving verkennen en daarbij horen ook de (peperdure) ...
11 september 2002
Eungella - Airlie Beach:
Airlie Beach is in het vooruitzicht,
wat een heel eind voor ons ligt.
10 september 2002
Yeppoon - Eungella:
Weer op pad, naar Eungella (Young gella), een natuurgebied met een ...
9 september 2002
Town of 1770 - Yeppoon:
Yeppoon heeft de eer vandaag om ons te ontvangen. Of wij hebben de eer ...
8 september 2002
Town of 1770 Foto's
7 september 2002
Bundaberg - Town of 1770:
Hoera, de vertrekdag uit Bundaberg is aangebroken. Iets waar ik gister wel heel ...
6 september 2002
Bundaberg:
Weer eens vroeg uit de veren, het begint al te wennen gek genoeg. We gaan ...
5 september 2002
Bundaberg:
Op naar Ray's maar weer. Daar aangekomen mogen we naar een ander veld met ...
4 september 2002
Bundaberg:
Vrij. Ja, dat hadden we gedacht. We worden om 9 uur verrast door een man in ...
3 september 2002
Bundaberg:
We hebben vandaag geluk, we mogen om 7 uur opstaan. James brengt ons naar een ...
2 september 2002
Bundaberg:
Aan het werk maar weer, centen moeten verdienen he. Vandaag gaan we aan de ...
31 augustus 2002
Bundaberg:
Lekker rustig aan doen, dat is het motto voor vandaag. Wassen, koken ...
30 augustus 2002
Bundaberg:
Vandaag werkdag!!! 6 Uur op, werkkleding aan die we gister bij de salvation army ...
29 augustus 2002
Bundaberg:
Op naar het hostel Nomad workers & divers. Als je hier verblijft heb je voor 95% ...
28 augustus 2002
Hervey Bay - Bundaberg:
Vandaag moeten we helaas dit oord alweer verlaten. We hebben hier een goeie ...
26 augustus 2002
Fraser Island - Hervey Bay:
Op deze grote dag, Henk z'n 32ste!!! verjaardag, worden we wakker door ...
25 augustus 2002
Fraser Island:
Drup, drup, we zijn vannacht zelfs in de tent nat geworden en helaas is drogen er niet ...
24 augustus 2002
Hervey Bay - Fraser Island:
6 Uur gaat de wekker. ('sochtends) Ff ontbijten en dan de laatste informatie over ...
23 augustus 2002
Hervey Bay:
Joepie!!! of zo. Hoe dan ook, het is vandaag mooi weer. Ze hadden dus gelijk over ...
22 augustus 2002
Surfers Paradise - Hervey Bay:
Gaan we weer, de derde reisdag. Omdat het nog steeds regent gaan we maar weer ...
21 augustus 2002
Port Macquarie - Surfers Paradise:
Hoooeeeeaaaa. Heerlijk geslapen en lekker uitgerust. Niet sjlecht, slapen in de auto...
20 augustus 2002
Sydney - Port Macquarie:
Het is dan eindelijk zover, we verlaten Sydney voor een maand of 3. We hebben ...
17 augustus 2002
Sydney:
4 Uur nadat we naar bed gingen wordt er op de deur geklopt, hard geklopt ...
16 augustus 2002
Sydney:
Als we eindelijk uit bed zijn besluiten we om onze verse golfclubs maar eens uit ...
15 augustus 2002
Sydney:
Vandaag is weer zo'n dag dat er weinig gebeurd, bij mij niet want ik heb ...
14 augustus 2002
Sydney:
Pfoe, de vorige avond blijft me nogal achtervolgen. Toch maar uit bed. OK, wat gaan ...
13 augustus 2002
Sydney:
Na de teleurstellende dag van gister, gaan we vandaag de goeie dag tegemoed. We ...
12 augustus 2002
Sydney:
Vandaag is het eindelijk zo ver (deel 2 blijkt nu), we gaan naar een guesthouse in ...
11 augustus 2002
Sydney:
Vandaag is het eindelijk zo ver (deel 1 blijkt later), we gaan naar een guesthouse in ...
9 augustus 2002
Sydney:
Vandaag krijgen we te horen dat we zijn aangenomen op het resort waar we op ...
8 augustus 2002
Sydney:
Vandaag staat het verhuizen ons te wachten. We hoeven gelukkig pas om half 4 te ...
7 augustus 2002
Sydney:
Behang, plamuurmesjes, stoomapparaat, stofer en blik, bak met water, troep. Dat is ...
6 augustus 2002
Sydney:
Vandaag eindelijk werken! Met z'n 2en aan de slag, dus naar beneden waar we ...
5 augustus 2002
Sydney:
We beginnen de dag met een champagneontbijt. Laura, een meisje in het hostel ...
4 augustus 2002
Sydney:
Deze dag gaan we met 'bullebak' (de nieuwe naam voor onze auto) naar de ...
30 juli -
3 augustus
Sydney:
We zijn hier nu een paar dagen en de dagen beginnen al een beetje op ...
29 juli 2002
Sydney:
Tsja dit is er weer zo een, een dag waarin weinig gebeurd, daarom maar ...
28 juli 2002
Sydney:
We zijn afgelopen nacht van bed verwisselt (we slapen allebei op de bovenste bedden van ...
27 juli 2002
Sydney:
Lekker uitgeslapen. Op naar de stad. Onze eerste kennismaking met de ...
26 juli 2002
Sydney:
Weer een dag, of dagdeel zoals die voor ons aanvoelt. Het is een dag die drie uur ...
25 juli 2002
Bangkok - Sydney:
Een nieuwe dag, al voelt dat voor ons niet zo. We zitten nog steeds in de trein en ...
24 juli 2002
Koh Pha Ngan - Bangkok:
Dit wordt een megalange reis van 2 dagen per boot, bus, auto, trein en ...
22 juli 2002
Koh Pha Ngan:
We worden van de warmte wakker, want tot 10 uur is er geen stroom, en de ...
21 juli 2002
Koh Samui - Koh Pha Ngan:
De 2 dagen zijn om, en het was lang genoeg in dit toeristenoord. We lopen naar de ...
20 juli 2002
Koh Samui:
Eerst maar weer even een motor huren en het eiland een beetje verkennen. We ...
19 juli 2002
Krabi - Koh Samui:
Weer een reisje voor de boeg. Nu naar Koh Samui, het langverwachte eiland waar we ...
18 juli 2002
Ao Railay - Krabi:
We gaan vandaag het wonderschone Phi Phi (what's in a name) verlaten en we hebben...
17 juli 2002
Ao Railay:
Een dagje in een andere wereld.
16 juli 2002
Koh Phi Phi - Ao Railay:
15 juli 2002
Koh Phi Phi:
Gisteren hebben we het met Graham en zijn zojuist gearriveerde duitse vriend er over...
14 juli 2002
Koh Phi Phi:
Pfff, week 3 alweer. Laten we maar weer eens naar het strand gaan dan...
13 juli 2002
Koh Phi Phi:
Lek geprikt worden we wakker en we kijken wat vijandig naar die volgevreten muggen...
12 juli 2002
Koh Phi Phi:
Om elf uur staan we weer op, veel te laat eigenlijk, maar ja, als je uitgerust bent...
11 juli 2002
Koh Phi Phi:
Vandaag is de tweede dag in ons paradijs. Tijd om onze nieuwe lokatie maar eens verder...
10 juli 2002
Phuket - Koh Phi Phi:
Dit is de vertrekdag naar Koh Phi Phi. We worden opgehaald door de sjagereinigste...
9 juli 2002
Phuket:
Van dinsdag hier even een paar feiten op een rij:
8 juli 2002
Phuket:
Zomaar een dagje op het eiland werd toch nog weer een te gekke dag...
7 juli 2002
Phuket:
Dat doet een mens goed, een rustige avond, een lekker bed, en een goeie nacht...
6 juli 2002
Phuket:
Op het busstation moeten we onszelf eerst even moed indrinken, we doen dat met...
5 juli 2002
Bangkok - Phuket:
Daar komt er weer één, een lange reisdag. We staan bijtijds op omdat we...
4 juli 2002
Hong Kong - Bangkok:
Het beloofd een lange dag te worden. Na een korte nacht gaat om kwart over 5 de...
3 juli 2002
Hong Kong:
De dag dat we zouden vertrekken, maar niet is veranderlijker dan een mens. Fout...
2 juli 2002
Hong Kong:
Een nieuwe dag. Na weer een lange nacht, waarbij we pas in slaap vallen...
1 juli 2002
Hong Kong:
Achteraf best een aardige reis gehad, het viel allemaal best nog wel mee...
30 juni 2002
Amsterdam - Hong Kong:
Het uur der waarheid. We gaan vol goede moed weg, om 5 over half elf...
Voor
30 juni
De laatste dagen voor vertrek:
Die laatste dagen hebben er aardig ingehakt, we hebben...